amberbeen.reismee.nl

Britt op bezoek

Het is al een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb op mijn blog. Dit komt door de drukte en gebrek aan motivatie de laatste tijd. Maar ik zal dat allemaal inhalen zodat jullie weer op de hoogte zijn.


12 mei kwam Britt op bezoek! Ik heb Britt op donderdag avond opgehaald van het vliegveld en zijn we naar mijn huis gegaan.


De eerste dag hebben we een tour gedaan bij Unterwelten. Een Nederlandse gids met tour die ons mooie en bijzondere verhalen heeft vertelde over vroeger. Hoe de mensen een ondergrondse oplossing zochten om aan de andere kant van de Berlijnse muur te komen. Was erg interessant! Daarna zijn we naar de "Markthalle" geweest. Wat is dat een gezellige plek! Hier zijn allemaal kraampjes met verschillende soorten etenswaren zoals vlees, brood en gebak, fruit en drinken maar ook bloemen kraampjes. Het was daar gezellig versierd met lampjes. We hebben daar zeker ook wat lekkere dingen gegeten. Hierna zijn we naar Alexanderplatz gegaan waar we lekkere curryworst hebben gegeten. S'avonds zijn we met de step naar huis gegaan, Langs de dom en parkjes gereden.


Die zaterdag stond echt voor het shoppen. We zijn naar Kurfürstendamm gegaan en hebben we heerlijk gegeten bij Peter Pane, zeker een aanrader aan iedereen! Ook zijn we naar de Mall of Berlin gegaan. Was een mooi winkelcentrum. In de avond nog met de step en scooter rondje gedaan in de omgeving en later op de avond Eurovisiesongfestival gekeken.


Zondag hebben we een boottocht gedaan. We hadden erg geluk met het weer want het was warm en zonnig, 17 graden . We hebben veel gezien. Na de boottocht hebben we op een terrasje heerlijke pasta gegeten. Later zijn we nog naar checkpoint Charlie, Brandenburger tor, Holocaust monument en Reichstag gegaan en hebben we genoten van het prachtige uitzicht in de Fernsehturm (TV toren). Ook deze avond hebben we heerlijk gegeten bij Block House.


Laatste dag wilde we nog bij Peter Pane eten omdat het zo in de smaak viel. Daarna heb ik Britt weer afgezet bij het vliegveld. Zeker een gezellig en geslaagd weekend.


Ik ging meteen daarna slapen omdat ik mijn eerste nachtdiensten ging draaien! spannend. De tijden bevielen mij wel. Ik vond het wel lekker als het slecht weer was om dan nog lekker in bed te liggen en slapen. Maar er was niet zoveel te doen voor mij. In de nacht doen ze veel computer en papier werk. Dat doe ik niet vanwege de taal en het schrijven. Ik heb grotendeels aan school gezeten toen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!