amberbeen.reismee.nl

Gourmetten + voor het eerst een taxi genomen

Afgelopen week heb ik gegourmet met mijn huisgenoot Emma.

Toen ik net in Berlijn was hadden Emma en ik een gesprek over hoe wij Pasen vieren. Emma ging naar Griekenland om met haar familie groots Pasen te vieren met veel vlees en andere gerechten. Ik vertelde toen dat wij meestel een uitgebreide brunch doen en in de avond gingen gourmetten. Emma wist niet wat gourmetten was en na een uitleg en wat foto's was ze helemaal verbaasd en enthousiast. Ze heeft nu ook een gourmetstel gekocht en dat hebben we op 4 en 5 mei gedaan. Ze had genoten! En ik ook natuurlijk. Omdat ik had verteld wat wij vieren op 4 & 5 mei hebben we gegeten met een Nederlandse vlag en hebben we op 4 mei de 2 minuten stilte gehouden. Wat ironisch ook om dat in Berlijn te doen.......

Dit weekend rijd de trein die ik altijd neem naar het ziekenhuis niet! Jeetje wat was dat een avond. Het was vrijdag om 22:30 en de trein reed dus niet. In de app die ik gebruik voor het openbaar vervoer stond niks aangegeven. Maar ik moest een bus nemen om op een ander station te komen waar de trein wel weer reed.

In Buch waar ik moest opstappen is maar 1 halte waar alle bussen komen en die naar 2 kanten gaan. Omdat ik een bus moest nemen die een "inval bus" was dus niet vaak gebruikt worden staat het eindstation niet op de bus. Hierdoor ben ik in de verkeerde bus gestapt en ging hij de verkeerde kant op. Uiteindelijk uitgestapt zodra ik erachter kwam en geprobeerd een bus terug te nemen. Na 35 minuten wachten bij de bushalte kwam er maar geen bus en heb ik een taxi aangehouden. Het was namelijk een verlaten buurt waar af en toe dronken gasten liepen. Ik voelde mij niet veilig en had gelukkig de hele tijd mijn vader aan de telefoon

Toen ik de taxi aanhield vroeg ik hoeveel het was om naar een ander station te gaan waar de treinen wel reden. ik had niet genoeg geld opzak om daar helemaal heen te gaan. Gelukkig had ik de aardigste taxichauffeur aangehouden en wilde mij daarheen brengen voor dat geld wat ik op zak had! Na 2,5 uur eindelijk bij mijn huis aangekomen. Jeetje wat een avond.

Reacties

Reacties

Liesbeth kok

Hoi Amber wR vreselijk leuk en spannend dat je dit allemaal beleeft.

Kleine grote zus

Trots op jou, hoe je t allemaal doet! ?

Conny

Wat een avontuur!!! Goed gehandeld kanjer.

NANCY

Jeetje wat een spannende rit, gelukkig ben je een goede taxi chauffeur tegen gekomen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!