amberbeen.reismee.nl

Eerste avonddiensten + rondleiding

Deze week weer veel geleerd en gezien. Ook heb ik deze week mijn eerste avonddiensten gehad. Ik zal jullie er alles over vertellen maar eerst wil ik jullie vertellen over een rondleiding die ik heb gegeven in het ziekenhuis.

Ik werd gevraagd of ik een rondleiding wilde geven aan 2 docenten van het ROC Aventus ( Nederland ). Ze wilde een rondleiding om te zien hoe het is in een ziekenhuis in Berlijn en waarom het zo leuk is. Ze wilde mijn ervaringen horen. Berlijn was namelijk nog niet zo bekend bij hun en in het algemeen trekt Berlijn niet zoveel mensen om heen te gaan.


Toen dit aan mij gevraagd werd was ik aan het twijfelen of ik dit wel zou willen doen. Dit komt omdat ik zelf ook nog geen rondleiding heb gehad en alleen de afdeling, kantine, winkeltje en omkleed ruimtes ken in het ziekenhuis. Dit heb ik van te voren ook aangegeven maar dit was geen probleem. En ik vond het ook erg leuk om te doen. De dag voordat ik de rondleiding moest geven heb ik nog aan mijn collega's gevraagd wat interessant was om te vertellen over het ziekenhuis. Ze vertelde dat het ziekenhuis in de 2e wereld oorlog gebruikt werd om de mensen uit te zoeken die naar de gaskamers gebracht moesten worden. Ook vertelde ze dat het campus wat bij het ziekenhuis hoort echt heel groot is en dat er van alles zit. Een school, aparte afdelingen en nog veel meer. Heel interessant! Dit heb ik ook zeker verteld. Ik heb de docenten mijn ervaringen verteld en de dingen laten zien die ik kon laten zien. Het waren erg aardige docenten die erg geïnteresseerd waren in mijn verhalen.


Mijn eerste avonddiensten zitten erop. Jeetje, ik heb veel gezien! Ik mocht bij een aferese zijn. Hier doet het rode kruis dat en mocht ik met hun mee om te zien hoe dat ging.


Mijn eerste avonddienst liep ik met een mannelijke ADHD'er mee. Hij was zo druk Vertelde alles in een hoog tempo Duits tegen mij en ik moest telkens zeggen dat hij rustiger moest praten anders vertond ik hem niet. Ik heb ook de helft van de avond niet verstaan wat hij vertelde. Maar ik heb wel veel gezien. De 2e avond was erg rustig voor mij. Omdat ze hier zwaar tekort hebben aan personeel stonden ze vandaag met 2 collega's in plaats van 3. Hierdoor hadden ze het zo druk en er gebeurde zo veel met de patiënten dat ik tegen ze heb gezegd dat ik wel aan school ging en mij ging verdiepen in de stof die ze hier op de hematologie hebben. Hierdoor konden ze gewoon het werk doen en hoefde zich geen zorgen te maken om mij. Ik wil zeker geen last worden voor ze maar zo voelde het wel aan het begin. Ze waren erg blij dat ik dit voorstelde.

Reacties

Reacties

Quirine van Asselt

Hoi Amber, nogmaals dank voor jouw gastvrijheid

Quirine van Asselt

Ik was nog niet klaar maar vanuit aventus wensen wij je veel werkplezier en maak er een onvergetelijke avontuur van in Berlijn

Tanja siemeling

Hoi Amber

Wat leuk om mee te kunnen lezen, en jou ervaringen zo mee te krijgen.
Wat een stap, drie maanden Berlijn.
Nog heel veel leer plezier daar, en ik blijf je volgen?

Pauline Balk

Hey Amber, Wat een mooie ervaring ❤ik ga je zeker volgen en heel veel succes in Berlijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!