amberbeen.reismee.nl

Taalcursus

Deze week mijn talencursus gehad, wat een ervaring..... De talencursus is 16 minuten met de metro voor mij. Het is een groot & oud gebouw. ( Zie foto's). op de eerste dag kon ik niet het juiste opstap perron vinden. Ik moet met de U5. Normaal gesproken zit het perron buiten. Ik liep er heen en het bleek dat deze nu speciaal voor de vluchtelingen vanuit Oekraïne is. Maar hierdoor wist ik niet waar ik heen moest. Ik heb aan veel mensen gevraagd en ook aan de informatie balies maar ik werd van binnen naar buiten gestuurd. Ze wisten het zelf ook niet meer denk ik. De Hauptbahnhof ( centraal station ) is mega groot!. Uiteindelijk had ik het gevonden maar door al dit was ik wel te laat op mijn eerste dag ..... oeps.

Ik zit in de klas met 4 andere Nederlandse verpleegkundigen in opleiding. Zij zitten op het Horizon college in Alkmaar. Zij kende elkaar al. Met 1 iemand heb ik nu wel contact uit de klas. De lerares is een gezellige vrouw die af en toe grappige verhalen verteld over Berlijn en over zichzelf. Ze is Bijna de hele wereld over gegaan!

De docent ging er al vanuit dat wij de basis kende van de Duitse taal. Iedereen uit de klas heeft wel of 2 jaar Duits geleerd of soms zelfs examen erin gedaan op de middelbare school. Bij mij is dit zeker niet het geval. Toen ik de kans kreeg heb ik meteen dat vak laten vallen omdat ik het geen leuke taal vond. ( nu weet ik ook weer waarom.. ). Omdat ik dus nog niet de basis kende en de andere het al een beetje vergeten waren heeft ze dat nu in 3 dagen proberen uit te leggen. Ik vind het erg lastig! ze verteld veel over de Gramatica. Omdat ik dyslexie heb, heb ik hier heel veel moeite mee. Tot nu toe kan ik de Duitse taal verstaan maar niet spreken. We zijn nu bezig met de verpleegkundige onderdelen. Dus de anatomie in het Duits. Alle delen van het lichaam in het Duits en Latijns ( Grieks ). Dit gaat mij gemakkelijker af en ik vind dit ook erg leuk om te leren.

Nu is het vrijdag en kan ik wel zeggen dat ik blij ben dat het weekend is

Deze buitenlandstage is zeker wel goed voor mijn talen ontwikkeling. Ik leer Duits, ik spreek Engels met mijn huisgenoot, en mijn huisgenoot heeft mij nu een paar woordjes Grieks geleerd.

Aankomende week de laatste week van de talencursus en dan mag ik beginnen in het ziekenhuis. Ben benieuwd!

Reacties

Reacties

Con

Trots op je wijffie!! Je doet het maar mooi zo!! Dikke kus

Jan

Moeizame, maar je hebt je er geweldig doorheen geslagen.

Irma

Spannend ...maar dapper dat je wel de uitdaging aangaat om Duits te gaan spreken.
Heel veel plezier.
Tschüss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!