amberbeen.reismee.nl

Aankomst

Vrijdag 25 / 03 / 2022

In de ochtend waren we 6:10 weg gegaan uit huis. Mijn vader bracht mij met de auto zodat ik veel spullen mee kon nemen en mijn vader mij kon helpen met de start dingetjes. De avond van tevoren hebben we de auto ingepakt met alle spullen zodat we meteen weg konden gaan in de ochtend.

We waren 14:15 aangekomen in Berlijn bij mijn verblijf. Onderweg hebben we 3 stops gedaan. De eerste stop was net na de Duitste grens ( Rastplatz Bentheimer Wald ) 2e stop bij de Essbar gestopt om een kopje thee / koffie te drinken. 3e stop ( PWC-Anlage Essehof süd ) Hier hebben we in het zonnetje geluncht. Bij elke stop hebben we gewisseld van plek zodat we beide hebben gereden.

Toen we aankwamen heb ik kennis gemaakt mijn mijn kamergenoot. Ik woon samen met een vrouw (31) uit Griekenland.

We hebben al mijn spullen uitgepakt en alles een plekje kunnen geven. Toen heeft mijn huisgenoot mij een rondleiding gegeven in en rond het gebouw.

In de avond hebben mijn vader en ik gegeten bij een gezellig tentje. Pasta, pizza & heerlijke toetjes! Was echt genieten.

Zaterdag 26 / 03 / 2022

Vandaag hebben mijn vader en ik veel gedaan! We begonnen bij de bouwmarkt. Ik moest nog een paar spullen hebben voor in mijn kamer. Later hebben wij gekeken hoe ik het beste naar mijn stage plek konden gaan. Mijn stage is in het Helios Busch ziekenhuis. deze weg hebben we samen afgelegd zodat ik kon zien hoe het vervoer hier werkt. Ook naar het gebouw gegaan waar ik een taalcursus ga volgen. We hebben op het station heerlijke curry worst gegeten.

In Berlijn zijn er Elektrische steppen, fietsen, motors die je kan huren via een app. Ik heb vandaag voor het eerst motor gereden! Dit was erg leuk.

Later op de dag zijn we meer de stad in gegaan ( Alexanderplatz ). Hebben we een paar winkels bezocht en lekker gegeten.

Zondag 27 / 03 / 2022

Vanochtend is mijn vader weer terug naar huis gegaan. Nu sta ik er echt alleen voor. Mijn huisgenoot heeft mij vandaag een stukje van Berlijn laten zien. Samen op de scooter zijn we langs de berlijnse muur, Brandenburger Tor, Holocaustmonument en het parlementsgebouw dat 15 minuten lopen is vanaf mijn huis.

Later hebben we gezellig sushi gegeten in de zon.

Dit weekend was een leuk gezellig en geslaagd begin van dit avontuur!

Reacties

Reacties

oma en opa Stoffels

Lieve Amber, wat hebben jullie veel gedaan. Ook erg leuk dat het met je huisgenoot goed lijkt te klikken.Heb je nu morgen je eerste les Duits? Viel spass und Liebe von oma en opa. xxxx

Fleur

Super leuk meid!!!!

Liesbeth Karel

Hoi Amber , ooit ben ik in Berlijn geweest. Op mijn 14e met de Leraar Duits konden we naar Berlijn In de Paasvakantie. Ik herkende bepaalde dingen die je noemde zoals : De Brandenburger Tor. Groetjes!

Cathrien

Wat fijn dat het eerste weekend zo geslaagd is!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!